Dovolená na Max LOGO malé

Rychlé aktuality

Krach slovenské CK Happy Travel

Krach CK Happy Travel po sedmnácti letech ukončil provoz jedné z dlouholetých slovenských cestovních kanceláří. Společnost se sídlem v Nitře nezvládla naplnit své závazky vůči zákazníkům ani obchodním partnerům a přiznala finanční kolaps.

Klienti, kteří právě pobývají v zahraničí, má za úkol dopravit zpět domů pojišťovna, u níž si cestovní kancelář sjednala pojištění proti úpadku. Ta zároveň slibuje, že zajistí, aby klienti mohli dokončit dovolenou v plném rozsahu a odpovídající kvalitě.

Ti, kdo už za zájezd zaplatili, ale ještě neodcestovali, se na dovolenou nedostanou. Pojišťovna od nich očekává nahlášení škody, a to do zákonem stanovené lhůty šesti měsíců. Vyplácení náhrad spustí až po jejím uplynutí.

Na oficiálním webu CK Happy Travel se mezitím objevilo oznámení s omluvou a vysvětlením. Vedení společnosti uvedlo, že se přes veškeré úsilí a investice nepodařilo krach odvrátit.

Za cestovní kanceláří stál Roman Berkes, který zároveň působil jako prezident Slovenské asociace cestovních kanceláří a agentur. Po oznámení úpadku na svou funkci rezignoval.

Co dělat, když zkrachuje cestovní kancelář

1. Zjistěte, zda je kancelář pojištěná proti úpadku

Každá legálně fungující cestovní kancelář musí být pojištěná pro případ insolvence. Informace o pojistiteli najdete na webu kanceláře nebo na stránkách Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

2. Kontaktujte pojišťovnu

Spojte se co nejdříve s pojišťovnou, u které má kancelář sjednané pojištění. Pojišťovna zajišťuje:

  • návrat klientů ze zahraničí (tzv. repatriaci),

  • náhradu neuskutečněných zájezdů,

  • kompenzaci za služby, které jste nezískali.

3. Nahlaste škodu

Vyplňte formulář pojišťovny pro nahlášení škody a přiložte všechny potřebné dokumenty:

  • cestovní smlouvu,

  • doklad o zaplacení zájezdu,

  • potvrzení o zájezdu (voucher),

  • případnou komunikaci s CK.

Lhůta pro nahlášení škody je šest měsíců od vyhlášení úpadku.

4. Vyčkejte na výplatu pojistného plnění

Pojišťovna začne vyplácet náhrady až po uplynutí zmíněné lhůty. Výplata může trvat i několik měsíců v závislosti na počtu klientů a složitosti případů.

5. Sledujte oficiální informace

Průběžně kontrolujte weby CK a pojišťovny. Ty často zveřejňují důležité pokyny pro klienty. Pomoci vám může i Slovenská nebo Česká obchodní inspekce nebo příslušné asociace cestovních kanceláří.

Další aktualita

Letecký pohled na staré město v Side a pláže

Hledáte ideální letní dovolenou? Využijte speciální prázdninovou slevu a užijte si slunce v Turecku nebo Egyptě za